Mysigaste butiken

Jag tog vägen genom Gamla stan på vägen hem idag.
Det är så mysig stämning där.
Man riktigt känner historierna i väggarna på alla gamla hus, kullerstensgatorna och de små trånga gränderna.
Min älsklingsaffär är Indiska i Gamla stan.
Den är fullkomligt överlägsen alla andra affärer vad gäller lokalerna. Det sitter mystik och gammalt elände i stengångarna som Indiska har kvar i källaren, i fönstergluggarna och hålen genom våningsplanen där man kanske kastade ner kol eller ved, vad vet jag.
Gå dit om du aldrig har varit där!
Varför jag säger elände är för att för länge sen så var det nog rätt eländigt där. Skit på gatorna, tiggare, geggigt och sopigt och fattigt.
Men nu är det bara mysigt.
Jag skulle nog kunna tänka mig att bo där nån gång.
När jag flyttar hemifrån.
Fast först ska tjejerna flytta förstås. Ingen brådska med det.
Men om det skulle dyka upp någon som vill byta sin gamla fina lägenhet i gamla stan mot en jättejättefin i förorten, så får nog ungarna följa med mig. De skulle inte direkt protestera.

Nu tycker jag det är dags för snö snart, så det blir lite juligt.
Annars blir det dåligt med julklappsinköpen för min del.
Inte köpte jag nåt på Indiska, jag bara gick och myste.
Jag borde ju haft en bild, men kameran var inte med, så det får bli en annan gång.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback