Julfeber

Jag har redan fått julstämning!
Det måste bero på den tidiga snön och kylan, men nu är det halvvarmt igen, så den vita fina julstämningen är egentligen redan borta.
Men det finns andra vintriga, juliga detaljer.
Alla värmeljus som går åt här hemma för att det är så mysigt i mörkret och de värmer en del också.
Hämtning av vinterkläder i källaren. Det känns mest vintrigt kanske, men vintern börjar ju med julen oftast.
Och förstås! Ikea med alla julprydnader.
Det stör mig inte längre.
Förut var min gräns att julskyltning fick INTE ske före första advent eller första december, vad som nu kom först.
Nu räcker det att det har blivit november.
Jag tänker inte stå och julstäda och julpynta och slå in alla paket och klä granen dan för julafton mer.
Det gjorde jag för många år sen, för allt måste vara nyfixat till julafton.
Men så orkar jag inte hålla på.
Pyntningen kan ske efter Lucia, och städa går ju bra att göra nån vecka innan, och sen bara hålla efter lite.
Förresten vet jag inte om jag ska ha nån gran i år.
Det har jag tänkt förr, men Hallon blir så ledsen då, även om hon ändå knappt kommer vara hemma och se granen.
Förra året blev det en jättesent införskaffad gran dan före julafton, eller rättare sagt kvällen före.
Efter att ha sett Hallons besvikna blick, som inte tagit in att jag inte tänkt ha gran, så slängde jag mig iväg med bilen och såg en granförsäljare vid närmsta köpcentrum. Han höll på att plocka undan, så jag rusade fram och frågade om han hade nån gran som var fin. Hälften var redan pålastade på lastbilen igen, men han slet fram en fin och dyr supergran som jag fick billigt.
Bra knep alltså. Ha is i magen och fixa en snygg och billig gran sent som attan.
Risken är väl tyvärr att det bara finns risruskor kvar istället.
Jag får se hur det blir med gran i år.
Men det är ju jättelångt kvar!!!
Har jag blivit helt planerande och vuxen?
På tiden kanske...

/Blomma

Kommentarer
Postat av: caroline

känns som att alla fått julstämning så tidigt i år vet inte varför men även jag känner av det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback