Ge mig en makeover!

Håret hänger och frisyren är obefintlig.
Letar efter nåt att ta på mig, men hittar inget. Vad har jag i garderoben egentligen?
En halvny tröja, fast den har jag lovat bort till Hallon idag.
Den hinner väl bli noppig innan det blir min tur att ha den.
Det blir istället en gammal men svart. Helt svart är bra när man känner sig ful. Då försvinner det fula.
Tror jag! Eller så ser man bara blek ut.
Har man inte allvarligare saker att oroa sig över än hur man ser ut, då är man nog rätt problemfri.
Kanske det är så.
Fast jag känner en press från jobbet, och tjejernas skolgång oroar mig.
Ändå hinner jag fundera på utseendet.
Jag har alltså också blivit påverkad av den extremt modemedvetna och uppiffade stil som gäller nu.
Tjejerna som fixar till sig i timmar innan de ska på fest eller ut eller bara gå till skolan!
Hur kan utseende ha blivit så viktigt?
Ungefär precis allt annat är viktigare än det, och ändå tar det upp så mycket tid för så många människor.
Jag funderar på hur man ska bli rik.
Enklaste saken i världen: Det är bara att fixa en rynkkräm som funkar. Oj oj oj, vilken marknad!

Nu ska jag sleva i mig lite havregrynsgröt, slänga på mig mina helsvarta kläder och knöka mig in på SL:s försenade tåg.
Kanske kommer tåget i tid
Kanske får jag sitta.
Kanske kommer jag fram i tid till mötet kl 9.
Det är en spännande tillvaro jag lever i.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback