Blomdödare

Jag är en blomdödare.
Inga blommor vill leva på fönsterbrädorna i mitt kök.
Det blir väl för varmt från elementen. Alltså borde jag vattna varje dag.
Det gör jag inte.
Då dör blommorna.
Jag undrar vilka blommor som tycker om att stå väldigt varmt, men ändå tål att torka ut ordentligt?
Kaktusar, visst, men det vill jag inte ha i köket.
Jag undrar om inte S:t Paulior klarar sånt. Det var väl därför precis alla människor för sådär 15 år sen hade fönstren fulla av S:t Paulior i alla möjliga färger, enkla, dubbla, blåa, rosa, lila, röd-vitrandiga, helvita.
De var rätt fina, men jag fick nog.
Det känns inte kul att ha S:t Paulior längre.
De är passé för mig tyvärr.
Sorry Paulia!
Finns det några fina, tjockbladiga, tåliga små blommor att ha på fönsterbrädorna? (Små för att det är små fönsterbrädor)

Jag kanske ska spana på Plantagen. Det brukar inte direkt vara svårt att få någon med mig dit. 
MÅNGA tycker om Plantagen: Min goda vän och granne, min gamla barndomskompis, Särbo, Mamma.
Fast mina små söta teenisar slipper helst. De tycker nog att ungefär allt är roligare än Plantagen.
Men inte idag, för nu ska jag städa och baka och laga mat och fixa och dona.
Ge mitt hem en liten uppfräschande makeover.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: ..:: Jenny ::..

Jag har köpt billiga blommor på IKEA. Dom är nog självöverlevare... för vattna gör jag _väldigt_ "då och då" :) Och dom leeeever!

Lycka till!

Postat av: Blomma

Jag har nu fått ett par höstglöd, fast de glöder i allra rödaste julrött. Får se om de håller.
De har rätt tjocka blad, och jag vattnar ju faktiskt rätt så ofta!
Annars blir jag sur.
Tyvärr, har mina andra blommor börjat ta sig igen, men de blir sig aldrig lika mer, så jag borde slänga dem, men med nya spirande skott så kan jag inte. Fast de är spretiga och hemskt fula!

2006-11-26 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback