Bilskojare

Regn och slask och tråkväder precis hela dan.
Det passade mig bra, för jag skulle byta till vinterdäck.
Åkte till en däckbytarfirma.
Körde in bilen.
Satte mig och väntade på att bytet skulle bli klart.
Endast 200 kr stod det på skyltarna. Det är rätt ok pris tycker jag.
Jag hörde hur de körde med nån bultmaskin av nåt slag.
Efter en liten stund kom han som verkade ansvarig, in till mig och sa att det var alldeles för hårt åtskruvade muttrar. Man får absolut inte maskindra dem så hårt.
Vad trodde han?
Att jag själv hade dragit åt dem svinhårt med en maskin?
Om jag hade haft en sån, så hade jag väl inte åkt dit för att byta?
Jag sa bara att jag hade lämnat in bilen på nån firma för att byta och jag brukar inte övervaka hur hårt de skruvar.
Ändå sa både den ansvarige och några till att man får inte skruva så hårt med maskinen!
Bara därför skulle jag få betala extra!!!
Jag tyckte ni klarade det snabbt ändå, sa jag, så det var väl inte så mycket extrajobb.
Jo, det var det sa verkstadssnubben och lade på 50 spänn på priset.
Får de göra hur de vill eller?
Tydligen.
Vill du ha ett kvitto? frågade han när jag skulle betala.
Det spelar ingen roll sa jag, jag behöver inget kvitto.
Så jag fick inget.
Vet inte om han hade lagt på några hundra till om jag tagit kvitto.
Fast jag borde tagit kvitto!
Det blev väl svart nu. Eller?

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback