Alla bar omkring på mattor!

Jag köpte en matta på Ikea i fredags.
De hade ett oemotståndligt erbjudande: endast 199 kr!
Jag åkte dit och tänkte köpa två, en vit och en röd, men man fick bara köpa en så det blev en vit som nu ligger i Smultrons rum.
Mitt mattköp gick väldigt smärtfritt, för jag var där innan de flesta slutat jobba.
Jag bara gick in och ryckte åt mig en matta, ställde mig i en pluttekö, betalade och åkte hem igen. Lade inte märke till så mycket faktiskt, för jag hade lite bråttom.
Min mamma däremot, hon lade märke till mera hon.
De hade tydligen slagits med mattorna inne på Ikea!
Tänka sig! Människorna hade stora mattrullar i händerna som de bankade varann i huvet med!!!
Kan det vara möjligt?!
Eller hon kanske inte menade så bokstavligt, men de var smått galna sa min mamma.
Slet i mattorna som om det var de sista mattorna på jorden.
Och varenda en som hon mötte bar på mattor!!!
Det fullkomligt vimlade av folk med mattor i famnen runt omkring hela Ikeaområdet.
Sjuk syn!
Jag vet inte om jag vågar mig tillbaka för att se om det finns nån röd kvar.
De är säkert slut ändå.
Och så blir det så mycket merkostnader. T.ex måste jag skaffa nya gardiner. Och kanske byta ut några kuddar som inte går ihop med en röd matta.
Jag måste nog ta med en lämplig body guard också!
Eller Smultron. Hon är inte att leka med om man retar upp henne!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: ..:: Jenny ::..

Ja, man ska aldrig sluta förvånas över människors jaktinstinkter... och med ett tillhygge som en mattrulle ska man nog ducka om den börjar svinga omkring runt öronen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback