Vår enl SMHI

Vinter (Dygnsmedeltemp under 0°C)
Vårtemperaturer (0 till 10°C medeltemp senaste 1-6 dygnen)
Vår enligt meteorologisk definition (Dygnsmedeltemp från 0 till 10°C, 7 dygn i sträck)
Sommartemperaturer (Över 10°C medeltemp senaste 1-4 dygnen)
Sommar enligt meteorologisk definition (Dygnsmedeltemp över 10°C, 5 dygn i sträck)

Så säger SMHI.
Men då är det väl vår då!!
Enligt de där temperaturerna borde det väl snart vara sommar tycker jag.

Och jag såg vitsippor idag. Säkert inget nytt, men de första för mig i år!

Kommer precis från ett friskispass igen. Nu är jag riktigt igång! Fast vårruset har jag inte tränat till än. Några veckor kvar... Man kan ju lunka förstås, men det tänker jag ALDRIG göra! Får väl springa och gå om vartannat i värsta fall. Det är ju bara 5 km.  Men en gång borde jag nog springa innan iallafall...

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback