Döttrarna Upp och Ner

Idag trallar Smultron samtidigt som hon pluggar företagsekonomi.
Jag blir inte klok på hennes humör, men är så klart glad för varje stund hon är nöjd.
Igår började hon i ren ilska att plugga sent och fråga mig massa obegripliga frågor utryckta ur sitt sammanhang. Hon ville förstås ha svar direkt, på sekunden!!
Men det fick hon väl inte precis. Så humöret sjönk alltmer.
Sen kom hon på vid 22:30 nånting, att hon skulle ha friluftsdag imorgon (alltså idag), och behövde pengar till matsäck. Men vadå! Lilla vän, gör din egen matsäck. MEN DET ÄR JU FÖR SENT!! Och alla andra får pengar vrålade min lilla ickelågmälda dotter.
Hallon mådde inte bra och hade lagt sig tidigt, men fick inte sova för sin storasysters usla humör. Inte första gången det händer tyvärr.
Jag slängde till henne lite pengar till matsäck enbart för att få tyst på henne. Men jag var INTE glad!
Vi var inte jättesams när vi gick och lade oss igår kväll.
Men nu är det så bra så.
Ingen fara på taket, eller ko på isen alls längre.
Vi är vanligtvis inte långsinta som tur är.

Men Hallon den lilla rackarungen var hemma idag för hon var så sjuk så sjuk, och nu är hon ute och springer. Jag undrar vad jag ska ge henne att göra när hon kommer hem... Troligtvis gamla ogjorda skoluppgifter. Nu har hon inte mycket tid att skjuta upp det på längre.
Vad ska det bli av henne om hon fortsätter att skjuta upp tråkiga saker hela tiden? Bara blundar för att de finns. Jag hoppas ju på lycklig iallafall.

Och Smultron tog precis en pluggpaus för att slänga in tvätt i tumlaren, visslandes på Super Mario.
Jag tror jag drömmer!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback