Diskriminering!!

Köpte nya skor igår. Provade nyss och gick omkring i och kände mig fortfarande nöjd. Ett bra köp alltså.
Äntligen! Jag är ingen riktig shopper. Letar men hittar inget. Speciellt skor är ofta problematiskt med storlekarna. 36 är på gränsen för stort, men just de här skorna funkade ändå för de var så smala.

Jag frågade i en skoaffär varför de inte tar in 35 längre. I damskor alltså, inte barnskor!! Hon sa då att de har slutat ta in både 35 och 42. OK, jag har förstått signalen! Små och stora göra sig icke besvär i kedjornas affärer. Nähä, vad göra? Jag kan åtminstone köpa sulor och fylla ut skorna med, men om det inte finns tillräckligt stora skor för de som behöver större än 41, då är det ju svårt att fixa. Förresten blir det lite konstigt med sulor i sandaler också.
Ska man behöva gå till specialaffärer om man inte är medelmåttigt stor? Jag är alltså ingen pygmé!! Vem bestämmer vad som är lagom?
Bah!
Jag vill göra uppror mot storkedjornas diskriminering!
Nån som håller med?

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Agnes

Håller verkligen med dig... Jag är 17 år gammal och har stk 42-43. Har haft problem att köpa skor ända sen jag var liten. Nu har jag dock hittat en mycket trevlig affär med mina sorters skor i alla storlekar :)

kram Agnes

Postat av: Blomma

Vad bra att det finns såna affärer ändå. Synd bara att man måste leta så.
kram på dej!

2006-05-29 @ 23:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback