Tonårsväsentligheter

Firade av en jobbarkompis, som ska flytta utomlands på ett par år, igår.
Länge sen man var ute.
Jag tål ju inte en öl ens!
Liten Smultronteenie måste såklart ringa på mobilen så fort jag gått in på stället.
Var det viktigt?
Nä, tycker jag.
JOOO, tycker hon. För syrran hade tagit med sig hennes bikini på klassresan till fjällen.
Japp, det kunde jag ju ändra på just då!
Hallon ringde också igår och ville hyra snowboard en dag, så jag skulle sätta in hyrpengar på hennes konto. Visst, det är klart hon ska ha kul på resan, så jag in med pengarna (telefonöverföring mellan familjens konton är framme på en sekund).
Idag ringde hon igen.
Det finns ingen bankomat där de är! (visste hon inte det igår??)
Men hon hyrde snowbard ändå.
Med lunchpengarna som var kvar och något litet lån av en kompis.
Så nu tyckte hon jag skulle fixa det.
Va? Hur då menar du?
Jo, sätt in pengar på kompisens konto istället, för hon har betalkort.
Fast lilla Hallonskrutt! Då får hon ju inte pengarna förrän hon är hemma igen!
Jaha, säger Hallon då, nu måste jag gå, hej då!

Snopen blev jag.
Fast hon får ju middag iallafall så hon överlever, men det är en hungrig tjej min Hallon...

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback