Super!

Äh, jag hann ju inte med Plantagen ikväll.
Tidsoptimist? Nä vadå!?
Det får bli i helgen istället.

Nyss har jag varit ute och halkat runt en liten promenad med min goda vän och granne.
Ibland orkar man bara inte vara hemma.
Skönare att gå ut en stund.
Slippa höra allt skrik och bråk mellan systrarna, om klädstölder och superdatorn.

Jag är ibland så trött på datorer, så jag rycker ur en liten sladd som ingen vet nåt om, så funkar inte internet. Klurigt va!
Lite skrik från Smultron brukar det bli. Men vi hade såna hemska problem med Bredbandsbolaget i början, så hon vet att det faktiskt kan strula. Så efter lite morrande lämnar hon datorstackarn med en mördarblick och går och gör nåt annat.
Utan internet så får de liksom mer tid över till livet!
Och också till viktiga saker (enligt mig), som att plugga, prata med sin mamma, plocka undan lite, kanske faktiskt komma i säng i vettig tid!

Om man som Smultron är ledig en dag som idag
sover till tolv nånting
släpar sig iväg till bibblan strax efter 16 när det har stängt
ringer hysteriskt till lilla mamma så hon kan kolla vilket bibliotek som är öppet senare än 16
släpar sig vidare dit
lånar en bok som är nödvändig för ett skolarbete som ska vara inlämnat nästa dag
börjar så smått med det viktiga och stora skolarbetet efter mamma kommit hem vid 18 sådär
-DÅ!
undrar jag nästan om det är långsamhetsrekord!!!
Hur kan min supersnabba, supereffektiva, superenergiska tjej som knappt kunde sitta stilla ha blivit så otrooooligt ineffektiv och långsam??
Är det samma tjej?
Förresten siktar hon på MVG i det här arbetet...
Jag säger bara Lycka till!!! (iofs skulle det inte förvåna mig om hon klarar det! Hon har förvånat förr)

Ständigt förvånad (utan ansiktslyftning)

/Blommalomma















Kommentarer
Postat av: Helen

ojoj... vilken underbar sista rad.. =0)
kömpa på utan ansiktslyftningar..
Helen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback