¤ Solgnistrande snö ¤

Känner mig trött och deppig.
Jag ska nog köpa lite rosenrot.
Har hört att det piggar upp tillfälligt så man blir uppstartad liksom med startkablar, och sen efter ett par veckor kanske man har laddat batterierna och går av sig själv igen.
Ja, det ska jag testa!
Och så lite ljusterapi i snön.
Det fick jag idag på lunchen.
Gick över ett stort fält med snö och solen sken och folk gick omkring på snöstigar eller åkte skidor eller var ute med snötossiga hundar eller åkte pulkor med barnen.
Man blir rätt uppiggad efter en sån promendad.
Solen värmde riktigt ordentligt.
Om jag hade solat mig där nån timme hade jag säkert fått färg, för solen riktigt brände på kinderna.
Vinter är härligt när det är snö och sol, inte mulet och slask, för då ruttnar man lätt.
Det ultimata skulle ju vara om det är så här fin snö och sol och lite kallt precis tills det vänder och blir vår och solen skiner ännu mer och allt smälter på ett par dar.
Japp, så får det bli!

Vädergudinnan
/Blommalomma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback