Slapp och slö

Hos Särbo ikväll.
Smultron får vara hemma själv två dygn i sträck. Det går säkert bra.
Hon tiggde till sig en kioskmiddag ikväll.
Attans, att jag är så lättövertalad!
Själv tog jag tacomiddag på Tacobar med Särbo, så slapp vi laga mat.
Tog en liten promenad på vägen hem i kylan.
Det var verkligen riktigt kallt.
Och långkallingarna låg i väskan.
Och låren blev svinkalla.
Men nu sitter jag här i värmen och väntar på te, i mjukisbyxor med hängig hållning och uttråkad min.
Fast det är bara som jag ser ut.
Jag är ju självklart inte tråkig :-)
Inte särskilt uttråkad heller.
Bara slapp.
Slapp i hullet kanske jag borde träna?
Träning är nyttigt och frukt är godis!
Ja ja ja jaaaaa!
En annan gång!
Ikväll är en slappkväll!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback