Orkar inte vara konsekvent!

Hallon hade ont i halsen igår kväll.
Och imorse.
Så hon stannade hemma.
Sen kom det fram att hon inte alls var särskilt sjuk.
Det var helt enkelt så att hela klassen hade bestämt att de inte orkade gå till skolan idag!! De var för trötta efter klassresan som de kom hem från igår kväll.
Ha!! De kom hem halv 11. Knappast någon 15-åring som hade tänkt lägga sig tidigare än det i allafall!
Min regel är att om man är hemma från skolan och är sjuk, då får man stanna hemma den kvällen också. Självklart va!
Men nu tyckte min smarta Hallon att hon var ju inte sjuk idag. (Plötsligt var hon inte det längre!)
Hon var bara hemma för att alla andra var det!
Så då får man gå ut ikväll! Men självklart!!!
NEJ! Det är inte det!
Men med mobilen i örat på tunnelbanan så är iallafall inte jag så bra på att säga ifrån!
Så hon stack till en kompis för vidare kvällsförberedelser.
Och jag kom hem...
Och möttes av kaos!
Men jag upprepar mig ju bara!
Fast det är för att kaoset upprepar sig!
Makaronkastrull, makarontallrikar, ketchupflaska, halvfullt mjölkpaket, mjölkglas, kakor, halväten chokladkaka, chokladbollar på vardagsrumsbordet och tv:n på!!!!!!!
Men fattar nån varför jag flippar ur!!!!

Smultron satt och "pluggade" framför datorn och var oskyldig till röran.
Däremot fick hon sig en känga för att hon väckte mig inatt!! Två eller tre gånger! Och när jag flög upp för att säga till så satt en kompis i hennes rum. Klockan var ca 1 och hon skulle visst sova över. Utan att säga till innan. Gillar inte sånt! Både kompisen och Smultron fick onda ögat!
Jag är rätt säker på att de gick ut eller in eller nåt en gång till vid två-tiden. Jag vaknade av det. Fast hon nekar.

Bläääää för tonåringar!
Kom igen nu och överbevisa eran tjuriga mamma att ni kan vara bäst i världen också!!!
Kom igen då!
Jag väntar!

/Blommalomma




Kommentarer
Postat av: Milla

Men hej och HÅ! Det där med att lämna grejor ska du uppröras över absolut! Egentligen borde det stå framme till vederbörande ser det och tar bort det men vem orkar ha sånt framme ...
Hörde att det spreds ett typ av kedjebrev på Lunarstorm i helgen där alla uppmanades att inte gå till skolan i måndags, för att det skulle hamna i tidningen, typ. Vilken idioti! Det hade inte funkat i alla fall verkar det som. Min dotters kommentar var "jag var ju sjuk i alla fall".
Hav kraft min blommavän!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback