Nästanmyndig städtossa

Smultron städar så det yr stickor och strån och gamla kartonger och kläder och födelsedagskort och smink och rolloner och gamla väskor med odefinierbart innehåll i.
Tänk, hon städar!
Jaa, så är hon min lilla nästanmyndiga tjej.
När hon väl sätter igång med nåt så görs det grundligt!
Och så mitt i röran sitter hon så nostalgisk och tittar på nåt gammalt kort med kompisarna när de var små, fast de tyckte de var så stora.
Och hon är så glad!
Fast hon städar är hon glad.
Har hormonerna hamnat på plats?
Har hon ätit ordentligt?
Har lillasyster Hallon varit snäll mot henne idag?
Längtar hon möjligen efter sin födelsedag och presenter och att få gå ut på krogen?
Och jag som nyss tyckte du var outhärdligt skrikig och konfliktssökande!
Puts väck med den sidan av Smultron!
Jag tror du får bo hemma några år till Stumpan, om du fortsätter så här!

Smått salig idag är jag (trots att jag inte heter Carola)

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback