Myller och systrar

Kom nyss från Plantagen.
Hur mycket folk får det plats i en köpstad?
Fler än det är gjort för verkar det som.
Bilar köar in på parkeringar och bilar köar ut från parkeringar.
Ingen kan nånsin svänga vänster, utan man får ta en runda åt höger, hitta en rondell och så tillbaka igen till nästa spännande jättemonster till affär.
Och jag som bara skulle köpa lite tulpaner...
Fast Särbo köpte mer, bl.a plastblommor!!
De såg rätt så verkliga ut, så i ett avskilt hörn kan de nog se fina ut. Kanske...

Hallon drog till sin pappa nu.
Hon stod inte ut med Smultron längre.
Fast tyvärr har hon sig själv en del att skylla, när hon "lånar" saker hela tiden.
Men hon bryr sig nog inte, för hon får skit även för saker som Smultron inte hittar.
Är det så att vara lillasyster?
Ska man behöva ta skit från sin storasyster?
Jag antar att sånt kan följa med hela livet.
Och jag känner mig så maktlös som inte kan stoppa det!

/Blommalomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback