Lisas café

Rapport från Lisas café på söder som vi besökte igår, Särbo och jag.
Semlorna var goda!!
Lite egen komposition.
Mandelmassan smakade på något speciellt sett som jag inte kan komma på vad det var, men det var gott!
Trångt men mysigt var det där inne.
Lisa var energisk och glad. Sprang mellan borden och serverade och fixade.
När hon spritsade grädde på semlor i köket, sprang hon ut en sväng och sprutade lite extra grädde på en kladdkada som en person nära mig satt och åt samtidigt som hon sa: -du vill nog ha lite mer sånt här tror jag! Hon med kladdkakan såg lite förvånad ut, men blev säkert glad. Jag tror hon var lite smågrinig på nåt innan, så hon kanske tinade upp av den extra grädden.

Tidigare har jag smakat Lisas mackor. De är också jättegoda!
Och bullarna! De var goda förstås! Färska och nybakade.
Allt ser så väldigt hemlagat ut, antagligen för att det är just så det är!

När jag satt där och fikade kändes det som att jag skulle vilja öppna ett eget café. Fast sen tänker man lite till och inser hur mycket jobb det är. Så jag nöjer mig med att gå ut och gynna de fik som finns istället!

/Blommalomma



Kommentarer
Postat av: musica

http://www.musica.su0ereva99.org

2006-12-06 @ 10:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback