Jag, en tjatkärring!

Det verkar lugnt mellan Hallon och 21-åringen.
Enligt hennes far har de inte hörts nånting, men vad vet han egentigen? Vill hon smyga så kan hon, men inget tydligt sms:ande eller så iallafall.
Jag pratade med henne idag, och hon hade varit hos en kompis. Det måste jag ju lita på att hon verkligen var. Och nu hemma och kollade på OC.
Jag hoppas ju att det är så. Att killen insåg hur ung hon är när syrran var med. Kanske inte värt att fortsätta då, utan lägga av innan några känslor börjar svalla.
Och Hallon lär inte bli jätteledsen om det inte blir nåt heller. Hon verkade inte kär direkt, mest impad!
Men vad vet jag? Det kanske bubblar under ytan i hemlighet för nyfikna föräldrar...
Bara att vänta och se om det överhuvudtaget finns något mer intresse innan jag lägger mig i.

Ikväll måste jag lägga mig tidigt och verkligen få Smultron att fatta att jag måste sova oavbrutet HELA natten.
Tänk att dagens unga inte har respekt för att nattlig sömn är viktigt! Oavbruten nattsömn är superviktigt för humör och hälsa.
Men de ringer varann och sms:ar mitt i natten utan att blinka. Duschar sent, går in och skramlar i köket när man sover, "- men vadå! jag var jättetyst". Kommer på nåt och måste fråga mitt i natten (inte ofta, men ändå!). Jag är förundrad och trött på det.
Måste påminna henne ikväll att vara tyst, annars "glömmer" hon. Så en tjatkärring blir jag! Eller är jag. Fick ett tjatanfall om att plocka undan förut också. MEN JAG MÅSTE JU! JAG KOM JU KNAPPT INNANFÖR DÖRREN!!!

Förvånansvärt harmonisk känner jag mig ikväll.

/Blommalomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback