Inga Bimbos, bara vanlig otur!

Jag skulle bara iväg och handla inför Smultrons födelsedag på fredag.
Kom hem, såg Smultrons halva rum i hallen.
Det kallas storstädning.
Av hennes rum alltså, inte hallen!
Klev över bråten, vidare in i lägenheten.
Där hejjade Hallon glatt och sa att hon tänkte vara hos mig istället för sin pappa som skulle komma hem mitt i natten. Jaha! Visst! Självklart är du alltid välkommen till din mamma!
Men var snäll och städa undan alla brödrester, popcornpåsar, kastruller, tidningar och allt du lyckats plocka fram på några få timmar!
Slängde i mig lite gröt från en korv och sa till Hallon att idag får hon göra mat själv, för jag ska handla.
Hon tog resten av korvgröten.

Men bilen ville inte.
Njö njö lät den och det avtog snabbt.
Skiiiit också!
Batteriet igen.
Jag kör för sällan och för kort.
Stoppade några unga tjejer med ny liten bil.
De visste inte hur man startar med startkablar, men var så snälla och ställde upp med sin bil iallafall.
Sen fick de inte upp motorhuven.
Vi letade och letade.
Hon ringde. Letade mer under ratten och lyckades efter låång stund öppna motorhuven.
Kompisen ringde nån annan om hur man gör med startkablarna.
Fick mycket tveksamma svar.
Sen hittade vi ingen pinne att hålla upp huven med.
Ska det finnas en pinne? frågade kompisen.
Ja, sa jag, en pinne så vi slipper hålla i huven själva, vet inte om det är så bra.
Var kan pinnen vara då?
Kompisen med telefonluren säger till sin killkompis: -Vi hittar inte pinnen. Ska det finnas nån pinne?
Undrar vad han i luren tänkte...
Till slut hittade jag en liten kort pinne på ena sidan, jag har ju alltid haft en lång mitt fram på mina bilar.
Yes!
Då var  huven uppe.
Fram med startkablarna.
Kompisen pratade oroligt i telefonen.
Delade med sig av små fraser som knappt hjälpte till, typ - ja alltså plus. Ja. en röd. Stäng av bilen först, alltså din. (den som var stendöd).
Men jag visste ju!
Pappa och jag startade upp den för nån vecka sen.
Så på med kablarna och tjejerna backade....
In i min bil och vred om nyckeln.
NJÖ ö ö dööö...
Den liksom dog mer och jag stängde av den snabbt.
Batteriet var helt enkelt slut. Det måste det vara.
Annars när jag startat upp bilar med kablar så går de igång direkt, på sekunden. Nu hann jag höra under de korta sekunderna, att den bara dog ännu mer, inte vaknade till liv.
Vågade inte försöka mer, kanske skulle dra ur deras batteri totalt istället.

Jaha, då blev det en städdag ikväll ändå.
Så får jag handla imorgon istället med lånad bil.

/Blommalomma






Kommentarer
Postat av: Dennis

Hej, såg att du skrivit i min mammas blogg att du ville se bilder på mina t-shirtar. så tänkte att jag kunde ge dig en länk till min hemsida: http://web.comhem.se/~u09000297/ Ha det fint.

Postat av: Helen

ojoj.. de är inte lätt.. =0) du får hållas me att lyfta av batterikabeln varje gång du ställer bilen.. =p

2006-03-23 @ 16:24:55
URL: http://myra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback