Fixande och trixande

Vad trött jag blir i själen
Snart fyller Smultron myndig
På Söndag åker Hallon till Sälen
Ringa och fixa och bjuda och baka och laga och packa och handla och möblera om!
Jo, måste det! Så alla får plats.
Bordet i källaren måste upp och stolar får tjejernas pappa ta med sig och låna från grannen och pussla och trixa så ska det nog gå.
Finns det hjärterum så finns det väl bannemej stjärterum!
Och mittuppiallt så måste jag medla mellan ilska systrar som bara tar kläder från varandra och bråkar så det osar i luften.
Och så får vi inte glömma Gammelfarmor. Ring henne Smultron. Glöm inte bjuda henne nu, hon blir ju så glad om du ringer. -Mäh, jag brukar ju aldrig ringa henne ju.
Bra argument älsklingsungen min.
MEN HON BLIR SÅ GLAD DÅ!! Kan du möjligtvis tänka dig att göra henne glad?!
Städa rummet redan idag Smultron, för sen får vi så mycket annat att göra.
- Meh, du överdriver så mycket! Det är ju en hel vecka kvar ju.
Nädu Smultronungen min, det är inte det vet du.
Det är bara några ynka vardagskvällar kvar och då är tiden oftast knapp.
Fast jag förstår henne. När lärde jag mig planera ordentligt för att slippa tokstressa i sista sekunden? Njae, vet inte riktigt.... Några få år sen tror jag...
Men nu vet jag ju hur det är.
Synd att det inte funkar att dela med sig av erfarenheter till unga som vet bäst själva.

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Helen

Tänkte bara kolla om ja kan lägga till dej som länk..? Tycker det är trevligt att läsa din blogg..
Helen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback