Doktor Spock!

Var hos en hudläkare idag, för jag har haft torra fläckar på kinderna i en evighet.
Har aldrig varit där förut. Går knappt till doktorn överhuvudtaget. Peppar peppar...
Hon tog betalt direkt, så hon inte skulle glömma det, sa hon.
260 kr kostade det.
Jag lade upp 300 kr på bordet.
Och hon sa: HÅLL I ER NU! (sa hon inte, utan jag)
Hon sa så här, fast mer som ett konstaterande än en fråga: -Är det jämnt?
MEN vad är det för läkare?
Ger folk DRICKS till läkare?
Jag hade ingen aning om det!!
Jag sa bara ett väldigt bestämt: NEJ.
Sen hade jag ju det i bakhuvet hela tiden när hon rabblade behandlingsalternativ.
Tänkte att hon nog säkert skulle säga att jag skulle prova nån salva och sen komma tillbaka på återbesök och sen nån annan salva och mera återbesök för att håva in lite stålar.
Men det gjorde hon inte!
Blev lite snopen!
Och såklart positivt överraskad.
Hon skrev ut tre recept på en gång, och så skulle jag testa ett i taget.
Det var ju bra!

Så nu får vi se hur det går.
Bye the way, så är det flygvärdinnesjukan jag har!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback