Date med förkläde!

Hallon skulle till sin far idag, så jag informerade honom om läget med den spännande 21-åringen.
Han har sina ljusa stunder, så han såg till att hon fick träffa honom om hon tog med sig sin pappa eller syster. Gissa vad hon valde :-)
Så storasyster Smultron följde med och fikade med tandgnisslande Hallon + date.
Självklart lyckades grabben fixa ett liiitet bord på ett trångt ställe, så Smultron med kompis omöjligt fick plats, utan fick sitta en bra bit därifrån.
De hade ändå utsikt, och rapporten är inte så bra från en mammas sida sett :-(

Hallons fars drag var att om hon alltid hade med sig syrran (fast hon tröttnar nog snart, men är iofs i ständigt behov av pengar!) eller nån annan så skulle grabben tycka att det inte var värt besväret.
Det lät bra, men jag är rätt tveksam till om det lyckas.
Finns något mer smart drag?
Den tjejen går knappast att förbjuda något sånt, för då rymmer hon istället eller träffar honom i smyg.
Om hon känner sig orättvist behandlad så ser hon till att göra det hon tycker är rätt. Så det så!
Och som sagt, jag jobbar på dagarna och försöker sova på nätterna...

Tips emottages tacksamt!
Alla sorters tips!
Många tips och idéer, små som stora!

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Milla

Ojdå, delikata problem efter fjällresa... Hm, vad ÄR det värsta? Att han är 21 eller för den han är, jag menar för vilken "typ" han är?
Jag minns när jag var 14 och vi pratade med en kompis mamma som var så stolt över att vår kompis (som var en rätt "mogen" tjej) var ihop med en 24-årig kille. Jag och min bästis var minst sagt frågande, som 14 år och tämligen okysst så kändes en 24-åring som en utomjording...
Så då till varför en 21-åring faller för en flera år yngre tjej...han kan ju vara väldigt omogen, tycka det är kul, gud vet allt, eller också har han "trillat dit". Vad tror ni? Vad tror damen själv?
Jag kan inte ge några råd alls för jag skulle säkert undra lika mycket om min 15-åring blev uppvaktad av en 21-åring, men mest för den hon är... Men så tänker jag på min bror som var ihop med en tjej som gick i 8:an när han var 20, i ett år var de säkert ihop... DÅ känns det inte så konstigt längre. Så åldern kanske man inte ska fästa sig mest vid? Lyyycka till !!!!

Postat av: Agnes

Måste bara fråga också... Har du träffat den här "21-åringen"? I så fall, hur mycket? Vad verkar han vara för sorts typ? Jag har en kompis som är 16, hennes kille är 26. För dom funkar det otroligt nog. Iofs har inte jag hört av henne på ett tag, men det senaste jag hörde var att de fortfarande var ihop. Om den här killen verkligen är intresserad av Hallon borde han ju kunna tänka sig att snacka med er, inget direkt förhör eller så, men ändå så att du och Hallons farsa kan få en bild av vad han är för sorts person. Vad tror du?

2006-03-07 @ 17:10:00
URL: http://alaurelin.blogspot.com
Postat av: Mia

Välkommen hem ska jag väl säga först. Men sen till problemet. Jag tycker du ska se till att hon tar hem honom. Så du får se honom, prata med honom och tala framför allt om honom vad som gäller. Att det är du som ställer spelreglerna. Passar inte dina regler så säg som det är. Din dotter är din så länge hon bor hemma. Lycka till, jag vill höra hur det går! svaret på din fråga finns på min blogg..

2006-03-07 @ 21:28:01
URL: http://tusentankar.webblogg.se
Postat av: Tnårsdotter

Hej! Jag hoppas att det går framåt med din dotter. Kanske är en bra ide att ha den äldre systern med? Hur gammal är hon? Tyckte det lät jätte bra, nu vet jag inte vad de har för relation till varandra men hos oss har jag och min lillasyster som är 1½ år yngre en jätte bra relation. Tyvärr får hon stå till svars för mig ganska så ofta. Har blivit så att jag är den "busiga" och hon den "lugna". Men kör på så här ett tag och tröttnar killen ifråga inte, vilket jag inte tror han kommer att göra om det är äkta å kanske det kan vara en ide att du följer med en gång de ska fika? Så får du träffa killen och få dig en bild av honom. Vet inte om det är åldern eller att han jobbar i nattklubsbranchen som gör dig orolig? Visst det finns mycket dreg där men det finns de som är som vilka andra killar också. Lycka till med din dotter!

2006-03-07 @ 22:07:13
URL: http://tioaryngre.blogg.se
Postat av: Blomma

Tack för att ni engagerar er!
Jag tror det är en kombination av ålder och branschen. Hallon är som en 15-åring, naiv och inte särskilt mogen eller erfaren. Hon har nog inte guts nog att stå emot den här killen för att han är så spännande. Kärlek har det knappast hunnit bli tal om än, snarare på spännandeplanet än så länge. De har ju knappt träffats utan mest skickat sms.
Storasyster Smultron är 2½ år äldre förresten.
En till sak som jag fått reda på och som kanske inte betyder nåt, men som ändå är lite oroande, är att han kommer från en annan kultur och religion. Vet inte hur hans syn på tjejer är riktigt.
Jag har bara sett honom som hastigast innan något intresse fanns, så jag lade inte direkt märke till honom. Kan inte säga att jag vet hur han är.
Jag har en tråkig känsla av att han inte är seriös utan bara vill ha en erövring. Men jag har inget belägg, bara nån magkänsla av vad jag hört av Smultron bl.a.
Och jag tänker inte bortse från den känslan, utan måste ta reda på mer.
Nu är hon hos sin pappa men skulle vara hemma och plugga ikväll, så det hoppas jag ju på att det blev också :-)

2006-03-07 @ 23:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback