Yes yess yesssss!!!

Jag har semester!!!
Kan det vara möjligt?
Är det verkligen sant?
Jaaaa, nu ska här semestras!
Först midsommar, sen lite packning, sen Arlanda!
Det är ju inte klokt!
Jag ska åka till kamelerna! Eller dromedarer eller vad det nu är de har i Tunisien.
Och sanden.
Och värmen.
Och hotellfrukosten.
Och maten?! Cous cous, eller? Fast nåt annat har de säkert. Typ friterade dromedarer. I en jättegryta! Med lite cous cous på mulen!
Kebab kanske? Kamelkebab! Jag läste att nånstans hade en jättejätteorm försvunnit (hur håller man reda på sånt?), och de som saknade ormen fruktade att nån hade gjort kebab av den!! Av en orm?! I så fall kan man nog göra kebab på det mesta. Varför då välja orm???

Smultron, min väna lilla timida dotter, *mycket ironiskt*, har glömt att ta sin sista diarréshot. Så hon får nog befinna sig på hotellrummet efter ormkebaben, så går jag och Hallon ner på stranden så förnöjda!

Den första shoten glömde hon ständigt att ta eftersom en timme före och en timme efter så fick man varken äta eller dricka, och nån sån tid fanns tydligen inte! Tiden började rinna ut.
Såå, jag väckte henne en morgon kl 6:30 och sa: DRICK!!! och hon klunkade i sig och rynkade näsan och hostade och klagade, men fick i sig shoten till slut. Och lade sig ner och somnade om. Pust! Bebis eller tonåring? Man kan verkligen undra!
Nu är det dags att ta nästa shot, men inte kan hon komma ihåg sånt!
Jag KUNDE ju låta bli att bry mig, men har jag betalat 400 spänn för hennes shotar, så ska hon bannemig ta dem!!! Tillbringa resan på toa är väl ändå onödigt!

Men herregud! Det var 37 grader i Tunisien idag!! I katalogen stod det att det skulle vara 28 den här tiden på året. Måste tjacka solhattar!!
Jag undrar förresten vad det står i resekataloger om Sverige? "I juni är det vanligtvis 10 grader, eller 25, men det kan också snöa, eller vara 32 grader! Sol eller regn eller hagel är inte ovanligt" Hoppsansa! Ta med hela garderoben om man ska hit. Tur att den redan är här då!

Nu ska jag mumsa jordgubbar!!

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Milla

Ha en härlig midsommar och en ännu härligare semester.DRICK massor!!! Jag kollapsade själv i Egypten i solsting och magen brakade av det också, då hjälper inga shotar eller medicin... men på med hatten och drick vatten så blir det toppen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback