Words don´t come easy

En försmak av sommarlovets baksidor har visat sig.
Tjejinvasioner till långt in på nätterna som stökar runt och lämnar disk efter sig.
Eller ännu värre när de är ute sent och jag ska jobba dan efter.
Måste förekomma dem.
Måste prata om hur jag vill att den här sommaren ska fungera.
Måste fånga dem nån gång utan kompisar så vi kan prata.
Men det finns ju inga såna tillfällen!!!
Herreguuuuuud!
Vi är ALDRIG själva, jag och tjejerna.
Och om det en enda gång skulle inträffa, då känns det inte så bra att börja tjata på dem, för varför skulle de då vilja vara hemma med mig nån mer gång.

Så här var t.ex dagen igår vad gäller vårt umgänge tillsammans:

Tjejerna hade varsin kompis som sov över.
Hallons kompis skulle jobba, så hon smet iväg före 9.

Jag upp själv och käkade frukost, sen iväg på shopping och sverkingrunda. Hann faktiskt heja lite på nyvaken Hallon som hasade in på toaletten.

Kom hem halv två till Hallon som lämnat disk i både vardsgsrum och kök, men själv satt i pyjamas och chattade. Extrasängen var förstås inte hopplockad heller. Eftersom hon chattade var hon inte kontakbar.

Smultron och kompis sov!!! Jag in och pratade högt med dem, öppnade fönstret lite och lämnade sen dörren till rummet öppen, för nu var det väl ändå dags att gå upp!! (inte poppis)
Jag drack lite kaffe, bakade en kladdkaka.
Och Smultron med kompis liksom vällde in i köket och skulle laga mat, saknade ägg, gick och handlade ägg. Smultron kom sen hem med TVÅ kompisar som skulle ÄTA! Så hungriga! Spaghetti med äggröra gjorde de. Och då var väl klockan sådär halv 4!

Men när ska vi äta middag då?
Jag gick och handlade kycklingfiléer till middan.
Kom hem.
Hallon hade dragit, och HENNES disk var faktiskt bortplockad! Puss på dej gullunge!
Hon ringde från en kompis och skulle äta middag där istället, för de skulle grilla.
Smultron med kompisar drog ut en sväng (jag såg två cigaretter!! fast de var tre tjejer! Jag hoppas på dej min tjej, att det var din cigarett som saknades)

Jaha, Vid det här laget hade jag börjat bli hungrig, så jag tog tjejernas spaghettirester och satte mig och åt min gormandiska middag :-). Spetsade den med lite röd pesto. Mums!! Vilken fredagsfest!

Smultron hem och sa att hon inte skulle äta middag hemma. Men vilken tur då, för jag hade liksom tappat tron på gemensam middag ändå när hon nyss ätit brunch.
Så drog också Smultron.

Jag hemma själv, hann med lite av varje.

Ringde Hallon vid 22-tiden och undrade om hon var kvar hos kompisen eftersom hon inte meddelat nåt annat. OJ! Jag glömde, sa hon bara. Hon var alltså inte kvar, utan i den tvivelaktiga parken, inte jättelångt hemifrån. Jamen kom hem och ät kladdkaka då!! försökte jag kvittra lockande. Ja kanske det, jag tar nog nästa buss hem.
Men inte gjorde hon det, Smultron hann hem före.
När båda var hemma, inklusive en (eller var de två?) kompis till Smultron, så gick jag och lade mig.

OK, vilka stunder hade jag själv med mina tjejer??
En liten liten kort stund med Hallon när hon kom hem inatt, innan jag gick och lade mig.

Jag har, vid varsitt tillfälle med tjejerna, försökt få fram vad jag vill med sommaren, men det blir mycket mycket lösryckt.
Måste, måste, måste haffa dem och snacka mer.
Locka in dem i bilen och köra nånstan kanske...
Varför inte köra vilse?
Då kan vi få oss en pratstund!!
Känner mig ändå rätt vilse i pannkakan just nu.

/Blomma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback