Värmeslag eller?

Värmerekord var det visst!
Härligt!
Och svettigt.
Speciellt på överfulla tåg när ett par tåg blivit inställda.
Så blev det då en plats ledig, precis snett framför där jag stod. Så jag tänkte sätta mig, men då BACKAR en tjej (eller kärring snarare!) dit och liksom slinker in framför mig, fast jag redan nuddar sätet med benet.
Det var MYCKET nära att jag hunnit sätta mig, och då hade hon satt sig i mitt knä!!
Jag fattar inte! Hon såg mig inte!
Jag måste vara osynlig!

Kom hem till gammalt kaos (men har jag inte sagt det förr...), arg och förbannad var jag (men inte tänker jag städa upp Smultrons lämningar), svängde ihop en pastasallad i en hast och åt på balkongen med Smultron som just dök upp. Det gick knappt att få en sån mysig stund otrevlig, men Smultrons humör var inte på topp pga att kompisarna inte börjat sina sommarjobb än, men det har HON! Och jag var irriterad för stöket! Men tjolahopp vad mysigt vi hade det!!!

Sen iväg till Ikea för att sverka en stol med ett helt omotiverat hål borrat i ryggstödet. Svängde in på Ikeaparkeringen så däcken tjöt.
Småsprang med stolsdelarna under armen in på Ikeas kundtjänst  för att lämna tillbaka den råttätna stolen. Fick tillgodokvitto. Rusade in på Ikea sekunderna innan de stängde. pust!
I rask fart mot gång 56!! Det var lååångt bort!
Tyvärr hade alla stolar ett hål!
Jag öppnade nämligen flera förpackningar för att kolla! Rev och slet i plasten medans Ikea spelade marschmusik för att få folk att marschera till kassorna. Men jag fortsatte slita, hål i alla stolarna! Jaha, Så då tog jag den finaste jag hittade och gick  och betalade med tillgodokvittot.
Helt meningslöst beteende!!!!!
Varför åka till Ikea med en stol med hål i, för att lämna tillbaka och byta till en ANNAN STOL MED HÅL I???
Jag tror jag håller på att bli galen!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback