Tävling

Då har jag skickat in ett förslag till namntävlingen på den ev. blivande skyskrapan vid Telefonplan.
Om jag vinner blir det en resa till New York.
Man måste ju vara optimistisk!
Så länge ingen annan vunnit har jag ändå hoppet kvar.

Jag har aldrig varit utanför Europa så det kunde ju vara dags!
I sommar åker vi till Tunisien, så då har jag ju varit i Afrika också. Kul kul.

Om jag skulle vinna mycket mer, då skulle jag bara resa och resa.
Runt i hela världen.
Se massa olika kulturer.
Se att man kan leva på så olika sätt runt om i världen, och att alla tycker att deras sätt är rätt.

Hallon såg idag nåt modellprogram där modellerna var i Japan och skulle lära sig en teceremoni. Hon tyckte det var så meningslösa ritualer de höll på med så Japan vill hon aldrig åka till. De gör ju saker som ingen annan i hela världen gör, var hennes kommentar. Jaha ja, det gör säkert vi också. Typ dansar runt midsommarstången, super oss redlösa, tar av skorna inomhus, tackar för maten. Lite sånt som inte alla gör.
Vad är rätt då? Har inte alla rätt att göra det de tycker passar? Inte riktigt va! Det kan vara stötande att klafsa in hos folk med leriga stövlar t.ex.  En sak som jag tycker vi kunde ta efter från en del andra länder, är att säga att maten var väldigt god istället för att tacka för den. Det blir man väl gladare av att höra?

Nåja, hon hinner nog ändra sig om Japan. En 15-16 årings värderingar håller inte hela livet. Jag tyckte också det verkade krångligt. Måste man hålla på sådär? Det kanske inte ens är särskilt vanligt att ha teceremonier? Inte vet jag.
Jag får väl åka dit och testa.
Måste bara vinna lite pengar först...

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback