Pålitlig?

Kom hem från en parkteater nyss, Människor i solen. En tant i publiken svimmade, men hon kvicknade iallafall till innan ambulansen kom. Lite skumt kändes det sen när de fortsatte med teatern, och det handlade om en tant som de inte visste om hon levde eller inte, men de tyckte nog hon lika bra kunde vara död, bara hon inte började lukta.
Liiite dålig timing kändes det som, men eftersom den "riktiga" tanten verkade ok så var det väl ok. Man kunde inte gärna begära att de skulle skriva om pjäsen sådär i en hast. Ringa in Gardell och höra om han hade nåt alternativt slut.

På vägen hem ringde Hallon och ville prompt veta exakt när jag kom hem, hur långt var det kvar? Jag anade oråd och sa bara att jag kommer hem när du minst anar det.
Väl hemma var Hallon med kompis på väg ut på picknick!!! med kakor och saft (?).
Varför blir jag genast så misstänksam?
Varför tror jag att de ska röka?
Eller kanske dricka? Citronkoncentratet hade de tagit slut på!!
Jag blir tokig!
Varför kan jag inte bara säga: Men vad roligt för er tjejer att ha en liten picknick mitt i natten! Ha det så jättekul!!
Kan det bero på tidigare erfarenheter?
Så är det nog, så då undrar jag: När kan man börja lite på henne igen?

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback