Klämd idag

Ledig en klämdag! Härligt!
Trodde jag då...
Två tjejer hemma och sover!! i en läbbig röra av kläder, rena? smutsiga? vem vet? Chips och glas från igår kväll/natt står kvar. Tilltal till den sovande högen möts av ilsket skrik: TYST, Stör inte!!
Störa vadå? Nattsömnen eller? Räcker den tills efter ett på dagen?

De två andra tjejerna har haft lite skolutflykt, så de är vakna iallafall. Och hungriga!!! Inte kan man väl enas om att äta EN sorts mat. Nejdå! De står och rör i varsin kastrull med varsin sorts soppa eller vad det nu är.
Men vi skulle ju köpa skor!
Skynda sig vet de inte vad det är.

Suck!

Om jag inte hade varit ledig så hade jag halvt sovit mig igenom min arbetsdag pga störd nattsömn, och nu när jag är ledig och ska ha det så härligt, så får mina döttrar mig bara att känna irritation.
Varför låter jag dem göra det?
Därför att jag inte kan sjunga och le och låtsas som om allt är så fantastiskt när det känns som skit. 

Fast jag har ändå tvättat bilen!!! Nåt bra med min lediga dag.

FAAAN! Kan de gå upp nån gång och plocka undan!
Fast jag vet tyvärr hur det blir. Allt sker i slow motion, så städning hinns inte med när de väl pallrat sig ur sängen.
Nu hör jag faktiskt pladder från högen! Den lever!!

VARFÖR KÄNNS DET SOM OM JAG BOR PÅ EN SOPTIPP?????
Vill ingen mer än jag ha det liiite städat iallafall????

Att det finns så slöa ungar som mina är otroligt. Kanske de kan komma med i Guinness rekordbok?

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback