Fit Sliq!!

Men herregud!!!
Så kan väl inte jeansen heta?
Inte i Sverige väl?
De måste väl ändå döpa om dem innan de kommer hit.
Internationellt gångbara. Javisst, men lite längre än näsan räcker borde väl ändå produktutvecklarna eller marknadsförarna eller vilka det nu är, tänka på!
Tydligen inte på HM.
Ska bli kul att se om den modellen går hem här hemma.
- Jag skulle vilja ha Fit Sliq! Men NEJ! det går ju inte!

Jag undrar förresten vad Ikeaprylarnas namn betyder runt om i världen. Säkert lite av varje.
JERKER, SLUGGER, GORM och allt vad de heter. Inte så bra på engelska gissar jag.
Det måste väl bli fel nånstans i världen nån gång.
Världen har blivit mindre. Nu måste man tänka längre än Sverige om en produkt ska döpas.
Och när man ska ge sina barn namn. Dick är väl inte så poppis längre va? 

Mycket viktiga frågor jag funderar på så här på fredagkvällen medan Särbo kollar på nån gammal film och Sverige - Chile spelade 1-1.

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback