Cigg

Hallon skulle ut och möta en kompis.
Hm hmmm! Har aldrig trott på det där att man måste mötas hela tiden.
Så jag tog nycklar och plånbok och gick för att handla mjölk...
Valde vägen bakom huset, så man hux flux dyker upp vid en uteservering, alldeles oanandes.
Vem satt där och rökte då?
Jo, Hallons kompis.
Men Hallon då?
Jomen visst! Där landade en nytänd cigarett bredvid hennes fötter. Oskyldigt tappad i hopp om att jag inte skulle se.
Men jag såg!
Och jag blev inte glad!
Fimpade hela ciggen till mos.
Tog cigarettpaketet som stack fram ur väskan och bröt alla cigaretterna rakt av och slängde i närmsta papperskorg.
Sen vidare och köpte mjölk.
Kokandes inombords.
Såg säkert vansinnig ut, men kassörskan var lika vänlig som vanligt. Så det kändes nog mer än det syntes.
Har nu snackat om hur besviken jag är att hon är så dum i huvet som vill förstöra sin hälsa. Jag skiter väl i att alla andra röker. Då kan väl de få göra det då!
Frågade om hon tyckte att jag skulle lassa upp massor av alkohol, cigaretter, knark och annat festligt till henne och inte bry mig vad hon gör. Det tyckte hon såklart inte!
Men jag överreagerar så, enligt henne. ALLA dricker och ALLA röker.
MEN INTE DU!!! sa jag, elaka mamman, då.
Hon ångrade sig ändå till slut. Det är bra. Det ska inte vara lätt att missköta sig.

/Blomma

Kommentarer
Postat av: Helen

och inte JAG... =0) är 19år o har aldrig rökt.. druckit, jo.. tror jag har dragit ett eller två munbloss på en cigg i hela mitt liv.. tycker absolut inte man är skithäftig om man röker.. brukade berätta för mina klasskamrater att dom stank skit när dom kom in från rökrutan.. =p att alla gör de är ingen ursäkt.. kämpa på!!

Postat av: BLomma

Starkt gjort! Du kommer ha finare hy än alla rökande kompisar när ni blir lite äldre :-) Och ha bäst hälsa troligtvis.

2006-06-06 @ 20:22:07
Postat av: Milla

Åh du är stark!! Jag förstår precis din vanmakt! Det är sjukt att det ändå trots allt verkar så poppis att röka bland alla dessa yngre. Vedervädigt äckligt är det ju, VAD ÄR DET som lockar så?!! Och alla röker inte, men vill man tilhöra den klicken som röker ser man ju bara det... Jag hoppas förnuftet kommer att råda trots allt. . . Kram till dig!

2006-06-06 @ 21:10:05
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh du är stark!! Jag förstår precis din vanmakt! Det är sjukt att det ändå trots allt verkar så poppis att röka bland alla dessa yngre. Vedervädigt äckligt är det ju, VAD ÄR DET som lockar så?!! Och alla röker inte, men vill man tilhöra den klicken som röker ser man ju bara det... Jag hoppas förnuftet kommer att råda trots allt. . . Kram till dig!

2006-06-06 @ 21:10:16
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh du är stark!! Jag förstår precis din vanmakt! Det är sjukt att det ändå trots allt verkar så poppis att röka bland alla dessa yngre. Vedervädigt äckligt är det ju, VAD ÄR DET som lockar så?!! Och alla röker inte, men vill man tilhöra den klicken som röker ser man ju bara det... Jag hoppas förnuftet kommer att råda trots allt. . . Kram till dig!

2006-06-06 @ 21:11:12
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Milla

Åh du är stark!! Jag förstår precis din vanmakt! Det är sjukt att det ändå trots allt verkar så poppis att röka bland alla dessa yngre. Vedervädigt äckligt är det ju, VAD ÄR DET som lockar så?!! Och alla röker inte, men vill man tilhöra den klicken som röker ser man ju bara det... Jag hoppas förnuftet kommer att råda trots allt. . . Kram till dig!

2006-06-06 @ 21:11:31
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Blomma

Fast jag känner mig inte så stark alla gånger. Men rökning får mig att tända till! :-)
Mina döttrars kompisar röker tyvärr allihop!
Ska försöka kämpa ändå! I motvind.
Kram på dej Milla!

2006-06-07 @ 23:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback