Balplanering

Imorrn är det bal för Hallon!
Med lånad klänning och nya skor ska hon bli så fin så.
Jag tänker gå hem tidigt och locka håret på henne.
Sen blir det skjuts till en kompis där gemensam skjuts i häftig bil har ordnats.
Måste fota henne mycket, som jag gjorde med Smultron! Hon är en sån otrolig linslus så för att få det rättvist måste jag komma ihåg att fota Hallon lika mycket.

Tänk att min lilla minsting går ut nian!!
Det är ju inte klokt!
Min kramiga lilla goa tjej som skrattade så ingen fick nåt vettigt ord ur henne istället för att ha hysteriska utbrott som andra småbarn fick. Eller det hände nog också, men i sexårsåldern bara skrattade hon. Så hon föll ihop i en hög och inte kunde få nån ordning på sina ben för kroppen hoppade av skratt.
HON, just hon, slutar alltså grundskolan på fredag!
Nästa år blir det Smultron som går ut gymnasiet! Då tänker iallafall jag vara med!
Jag måste vara uråldrig som har så gamla barn!
Det är ju inte omöjligt att jag skulle kunna skaffa mig en liten sladdis. För att känna mig yngre kanske.
Men trodde nån det?!
Nej nej nej!
Jag lånar brorsonen om jag börjar tänka bebis.

Den blomstertid snart kommer för alla små och stora barn!
Hur härlig är inte den känslan!
Jag är lite avis på er faktiskt.

/Blomma

Usch vilken seg webblogg det varit den senaste tiden:-(

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hoppas att balen blir bra för Hallon! Tycker redan att det är tråkigt att min studentbal är över, var förra torsdagen, för det är en av de bästa dagarna i ens liv!! Fota jätte mycket så både hon och du har bra minnen av det sen. (Har lagt upp bilder från min bal i min blogg). Och du - du är inte gammal för att du börjar få vuxna barn. Jag tycker min mamma är riktigt ung ändå, och hon har mig som nyss flyttat hemifrån o tar studenten imorgon :)

Postat av: Helen

har inte riktigt förstått de här varför man har bal i nian.. vi hade en middag.. är ju inte så praktiskt att man ska lägga ut så mycke pengar två gånger på tre år.. =s
men men.. ja får inte gå på nån bal, får inte springa ut o får ingen studentmössa.. så går de ju när man hoppar av.. o ja hade inte klarat av att gå kvar ett o ett halvt år ändå.. men visst är de tråkigt..
hoppas hon får roligt.. =0)

2006-06-08 @ 16:09:17
URL: http://myra.blogg.se
Postat av: BLomma

Tack snälla Matilda för att du inte tycker jag är gammal! Jag kan erkänna att jag inte känner mig gammal alls. Det är mest utsidan som ändras, men lite har jag väl mognat också förhoppningsvis.

Helen: Inte tycker jag heller att det är nödvändigt med just bal i nian. Fast det är ju kul med nåt speciellt. Jag har hört att i några skolor så sydde alla tjejer klänningarna i slöjden. Det låter perfekt.
Du har säkert annat än utspring som är kul. Lilla vovven t.ex. Plugga är förresten aldrig för sent att börja med. Om du ändrar dig nån gång i framtiden och får ett sent utspring.

2006-06-08 @ 21:34:30
Postat av: Helen

egentligen bryr ja mej nog inte så mycke om de där att ta studenten.. de är nog mer allt runt omkring.. bal, champagnefrukost, kortege o självklart fest.. =0) men man klarar sej ändå.. skulle tro att de är en stor del som är för fulla på balen, dricker för mycke på frukosten o blir för fulla på kvällen.. =p de gör ju inte ja iaf.. hehe.. o ja får ju ställa ut min vovve på hundutställning.. =0)

2006-06-09 @ 21:06:26
URL: http://myra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback