Två gymnasietjejer i höst!

Japp! Så blir det! För Hallon kom in på den skola hon ville.
Fråga mig inte hur det gick till, för hennes betyg sänktes rejält sista terminen. Men skitsamma nu. Hon kom ju in!!!
Så i höst går båda mina bebisar i gymnasiet!
Hur gick det till egentligen?
Små tjejer i blommiga klänningar som uppträdde med mickar och sjöng och dansade för alla som tittade in till oss.
Nu ville de inte ens gå mannekäng på en beduinfest i Tunisien!
De har växt upp. Och det rejält också!
Snart 16 och 18 är de.
Jag tyckte jag var så stor då, i gymnasiet. I stort sett vuxen!
Det tycker jag inte riktigt om mina "småttingar".
Fast det är väl så, så länge de bor med mamma. Då fortsätter de vara barn.
När de jobbar eller praoar så tror jag nog de är rätt mogna och ansvarstagande, det är bara hemma de är sig själva, och det rejält också.
Städa?
Varför då?
Imorgon kanske.

Jag läste om en pappa som bloggat bilder på sin tonårsdotters ostädade rum, så att hon skulle skämmas ordentligt och städa. Det funkade visst!
Jag undrar om jag ska testa det....
Fast är det moget gjort av mig? Hmmm, tål att tänkas på.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback