Stäm mig då!

Träffade min gamla barndomskompis på stan.
Det blev att vi stannade kvar och åt, så jag ringde hem till Hallon och sa att jag äter inte hemma, så du kan väl fixa nåt själv.
-Javisst! Det gör jag, säger Hallon lugnt.
Ringer sen Smultron som genast hugger och kräver att jag betalar att hon äter ute.
Jag sa att det får hon betala själv. Jag åt t.ex bara en förrätt för att snåla lite efter Tunisienresan, där tjejerna blev bjudna på allt utom de flesta av deras egna souvenirer som de betalade själva.
Det slutade med att hon vill stämma mig för att jag inte betalar!
Ja men herregud gör det då!!

Såna utspel lönar sig inte! Kan hon inte förstå det?
Jag kan ibland ge dem varsin rikskupong eller pengar för att ta en pizza t.ex, men när hon så ilsket kräver att jag betalar är det inte alls kul.
Då blir min reaktion tvärtom!
Jag som tänkt ge dem pengar till pizza eller grillen nån dag när jag ska vara på landet, så de får det lite lyxigt.
Nu vet jag inte längre...

Igår fick hon ett annat frispel angående att jag inte betalar hennes egen resa med kompisarna till Bulgarien.
Men varför skulle jag det när jag inte har några pengar över?
Jag har som sagt bjudit på en semesterresa redan i år!
Och hon sommarjobbar, så hon har absolut råd med det.
Men då blir hon lite missunnsam mot Hallon som också ska jobba, men inte resa, och då får massa pengar över till kläder!!!
Som Smultron ändå har för att hon jobbar vissa helger. Suck!

Det ska bli kul att se hur långt hon når i karriären, min business woman: Smultron!
Hon siktar högt, och kommer säkert också att nå dit.
En kul sammansättning av gener har hon fått.
Lite jobbigt att ha med dem att göra bara, de där businessgenerna.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback