Pälsdjur!

Pälsdjur kan vara söta. De flesta är ju det.
Men inte det lilla äcklet som ålade runt i min kökslåda!!
Vad kommer de ifrån??
De visar sig inte ofta, men det konstiga är att när de väl visar sig, DÅ är det ett rejält välmående och fläskigt exemplar!
Jag fattar det inte.
Finns det inga ungar?
Tur är väl det i och för sig, men konstigt!
Iallafall så får jag lite halvpanik när jag ser ett sånt kryp. Jag tömmer ur hela lådan i disken och diskar både låda och innehåll och skåpen runt omkring.
Riktigt chockar dem! Krypen alltså.
Sen tar det ett tag, kanske nån vecka, kanske ett halvår, men det man med säkerhet vet är att det alltid kommer tillbaka nåt litet kryp.

Jag hörde av en granne att innan stambytet så hade de många fler kryp. Alltså kommer de från stammarna. Antar jag.
Så det är väl stamrensning som borde göras va?
Min lilla lådrensning kanske skrämmer dem till nästa lägenhet. Det är min förhoppning!
Jag vill sprida ett rykte om att min lägenhet är INTE trevlig för små kryp att vara i!!!
Där sprejas det kemikalier så fort man visar sig!
Så nu vet ni det era små håriga snyltgäster!!

/Blomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback