jobba här och jobba där

Jobbar nu igen. Semestern är alltså slut! Men inte sommaren!
Det var lugnt som tur var. Alla har nog semester utom jag verkar det som.

Sen hem och fixa käk och måla.
Hann kliva med ena foten innanför dörren innan Smultron skyndar sig att fråga om jag inte hade börjat med maten än!
Men skitunge då!! Jag kom precis hem ju!
Fast det sa jag inte. Jag bara log lite överseende.

Så kom grannpojken över och jag lagade mat och instruerade vad de skulle göra samtidigt. Maten blev bra ändå, när jag dolt den fläckvis överstekta köttfärsen med krossade tomater och becelgrädde och trasslat ut den halvt ihopklibbade spaghettin med olivolja och smör. Det BLEV faktiskt gott! Jag lovar!!!

Efter maten körde vi på med målningen tills de små liven (de 18-åriga bebisarna!!) började måla varandra på armarna. Suck!
Fast mig vågade de inte måla på av olika anledningar: Smultron ville inte riskera att jag slutade måla hennes rum och grannkillen tog det väl emot att kladda på granntanten ändå!

Sen hade inte Smultron tid längre, utan måste iväg och fika med en annan kompis, för kompisen ska ju iväg imorgon, och då kan de inte ses på en hel vecka!! Men stackarna då (tycker jag INTE!)

Jag målade iallafall klart den andra strykningen.
Sen är det bara fondväggen och listerna kvar.
Och disk och tvätt och faan och hans moster!!
Men Smultrons rum blir fint ändå!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback