Cyklist javisst!

Jag tänkte skaffa mig en cykel.
Har redan skaffat cykelkarta över Stockholm. Det behövs! Jag är ingen stigfinnare eller nån att lita på om lokalsinnet tryter. Jag är inte en sån som liksom känner åt vilket håll man ska åtminstone. Jag har verkligen ingen aning! Jag kan lika gärna gå åt norr som åt söder. Nån kan toklura mig att gå helt fel. Ingen känsla för det finns i min kropp eller skalle. Är det en defekt? Jag vet inte. Det jag vet är att jag får lära mig hitta. Jag får åka fel och hålla på tills jag hittar. Fast har jag irrat för mycket så hittar jag ändå inte tillbaka nästa gång.
Så en karta är inte fel.
Om jag cyklar mig genom stan så kommer jag hitta som i min egen ficka till slut.

Jag kunde ju lämna in min gamla Crescent som jag fick i 14(?)-årspresent. Den går säkert att fixa.
Fast jag tänkte mig en ny.
Eller begagnad.
Fast inte min gamla.

Jag tror att cykelrumpor blir rätt fasta...
En liten trevlig bieffekt man kan få.

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback