Alla hatar visst städning här hemma!

Smultron målade klart sitt rum igår.
Med lite hjälp av grannpojken och mig, men mycket gjorde hon själv.
Ibland imponerar hon!
Så idag skulle alla möbler på plats i rummet igen.
Då stöp hon ihop i en hög och orkade inte mer.
Hade väl målat halva natten förstås...
Konstig taktik hon har.
Vissa dagar målar hon inget, utan bara MÅSTE ut till kompisarna halva natten. (så då fick jag måla själv)
Sen tar hon igen det och målar istället nästa natt.
Och så blir det som det blir: ont i magen efter middan, orkar inte ta in möblerna, får maglugnande te av sin kära mamma, vilar lite till...
SEN! Upp i duschen, på med lite snyggt och sen iväg till nån kompis.
(Däremellan sommarjobbar hon på dagarna, därför så outvilad)

MEN JAG VILL HA BORT MÖBLERNA FRÅN ALLA RUM!!!
Alltså flyttade jag in en del själv, men sängen fick hon lov att hjälpa till med innan hon drog iväg.
Imorrn får vi ta resten! Fast då jobbar hon ju också, den attans rackarungen!

Hur är det med lill-Hallon då?
Jag tror det är bra.
Hon grillar på söders höjder!
Ska ta sista tåget hem.
Fast hon lämnade hemmet i en rent fasansfull röra innan hon stack iväg.
Suck!

När Smultrons möbler kommit på plats, och hon flugit sin kos ett par veckor på semester med kompisarna, så ska jag ha så fint hemma, så minsta smula märks.
Och då vet jag vem det är som varit där!
Inte jag iallafall...

Ständigt dessa städambitioner som aldrig blir riktigt av...

/Blommalomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback