Sabba era liv är allt jag vill!!

Kära små barn!!!! (små och små, men min barn kommer ni alltid att vara!)


Tänk att ni tror att jag gör allt jag kan, bara för att göra livet surt för er!

Stackare! Vilken hemsk mamma ni har.

Ni tror alltså, på fullt allvar,

att jag har fött er två,

kämpat på med dagis,

jobbat deltid många år så vi skulle hinna massa kul tillsammans och inte bara stressa,

skjutsat till träningar,

suttit hela helger och tittat på gympatävlingar för att få se er några få minuter,

skrapat och gnetat ihop lite pengar så vi skulle ha något kul att göra på somrarna,

och sen, när ni kommer i tonåren

DÅ! Kommer det spännande: Då skulle jag alltså göra allt bara för att sabba era liv! 

Självklart!

Så gör väl alla föräldrar?

Tänk att dessa stora och förståndiga tonåringar ibland är så förtvivlat omogna och hjälplösa. Förstår ni att ni behöver stoppas ibland? Va?

Ni förstår inte ert eget bästa alla gånger.

T.ex förstår ni inte att man inte ska prata i mobil på nätterna, för då är man trött i skolan dagen efter. Bara ett litet exempel.

Men herreguuuuud!! Det spelar väl ingen roll, tycker ni. Jag vet det. Men det gör det visst det!! Tror ni att jag har levt i över 40 år, och inte lärt mig ett skit av livet?

Lite vill jag faktiskt lära er.

Jag vet t.ex att:

Man behöver sova för att orka vara pigg i skolan. (Otroligt men sant teenisar!)

Man behöver äta frukost, lunch och middag och lite frukt emellanåt för att få energi. (Äh!)

Man behöver vara ute i friska luften ibland. (Är jag ju, på väg till bussen…)

Man behöver röra på sig, träna typ. (Göör jag ju, gjorde i alla fall…)

Man kan GÅ, även om det är tre km eller så… (Varför???)

Man behöver däremot inte godis och chips (chockerande va!)

Man behöver inte vara tillgänglig på mobilen på natten (det är sant!)

Tråkiga, men sanna och fullständigt självklara saker och ganska fåniga för vem som helst som inte är tonåring. Sen följer jag ju inte det själv hela tiden, men jag vet ju i alla fall hur jag borde göra, och ingen behöver tala om för mig att det är skönt att sova en hel natt.

De sa t.o.m på nyheterna i morse att gymnasieelever riskerar att gå in i väggen, för de sover inte, utan snackar i mobil på nätterna. Nähä! Fråga mig innan ni gör såna undersökningar. Jag kan tipsa om fler. Se listan bara. Gör en fråga om vad som helst. T.ex: Går ni någonsin någonstans dit det är mer än 1 km? Va? Gå? Eh!?

Rätt så pigg och någorlunda utsövd

/Blomma