Rynkförebyggande kur!

Jag läste för länge sen om nån riktigt gammal gumma som hade smörjt in sitt ansikte med olivolja, vet inte hur länge, hela livet kanske. Resultatet var: knappt en rynka! Och gumman var verkligen gammal, sådär 90 år.
Efter det har jag börjat smörja in mig med barnolja, låtit det suga in ett tag, medan jag klär på mig t.ex, sen torkar jag bort det överflödiga (brukar knappt vara nåt) och smörjer in mig med vanlig ansiktskräm.
Undrar om det gör mig mindre rynkig som gammal?
Mina släktingar på mammas sida är rätt rynkiga faktiskt! Så jag måste förebygga på nåt bra sätt.
Inte för att utseende ska betyda nåt, men det gör ju det ändå! Man vill ju inte se gammal ut i förtid, speciellt inte nu när alla ska lyfta sig och se ut som tonåringar hela bunten.

Jag har verkligen inte tänkt att lyfta mig kirurgiskt, men undergörande krämer kan jag gärna använda! Tror inte riktigt på att de dyraste för sådär 500 spänn för några få ml ska vara de bästa.

Finns det nån undergörande kräm kanske? Nån som vet? Kanske olivolja är det bästa ändå... =)

/Blommalomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback