Resespan!!

Nu har vi kataloger från alla resebyråer hemma.
Det är faktiskt roligare att bläddra i katalogerna och rita en stjärna vid nåt favorithotell och vika sidorna som ser spännande ut, än att klicka sig fram på internet.
Fast bokningen blir nog på internet.

Vi vill ha sol och bad och varmt varmt varmt!!
Lite shopping och restauranger och helst inte alltför dyrt.
Folkrörelse och kanske nåt litet holligång, men inget tokpartytställe för 20-åringar!!
Ungefär sånt letar vi efter.
Och för min del är det ett stort plus om det är billigt att leva på stället!

Såg att Tunisien är riktigt billigt! Vet inte hur det är där bara. Hur är Tunisierna t.ex? Låter de två (eller tre!) snygga blondiner vara? Är maten god? Är de gästvänliga?
Äh, jag vet inte. Det blir säkert bra att åka dit.

Vad annars då?
Nån Grekö? Vilken då då?
Ingen man varit på eller alltför mycket ungdomsstuk.

Eller Portugal, där har jag inte varit, fast det var rätt dyrt där tror jag. Alla EUR-länder har väl rätt likvärdiga priser på mat och sånt tror jag.

Klurande, bläddrande, undrande, drömmande

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: coolamorsan

När hade ni tänkt sticka iväg? Tiden på äret är rätt avgörande. Just nu är det ju långt bort som gäller men så snart det blir april-maj-juni kan man gärna återse enkla och billiga favoriter... men det kanske bara är jag och en miljon pensionärer som gillar till exempel Kreta.

Postat av: Mia

Jag gillar cypern. men det är billigare att åka till en liten liten grkisk ö. Men det beror väl på när och hur mycket man vill lägga i pengar. Sista resorna har gått till teneriffe för vår del, men det beror på att vi var i nov05 och dec04. Då är det varmt där. cypern i aug 02 hade vi +32gr i havet. Som att bada badkar. Kreta har jag inte varit på...än. Kanske nåt för maken och mig nästa gång. Rhodos var vi med våra tonårsgrabbar, det gillade de. Gud, nu sitter jag ju här och blir så himla sugen...jag som lovat att hålla mig i skinnet och husvagnen i sommar! attans!=)

2006-01-20 @ 19:12:48
URL: http://tusentankar.webblogg.se
Postat av: Therese

Gillar om det du skrev! Skojigt att se lite prima grejer och inte endast det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-09-27 @ 13:05:46
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback