Positiva klubben

Stod nyss och rörde ihop en middag till mig och Hallon och Smultron som kommer senare.
Lyssnade samtidigt på radion, simultanisk som jag är.
Det handlade om att vara positiv.
En mycket positiv kvinna pratade om hur glad hon var för varje dag, ingen skillnad på måndag eller fredag där inte!
Hon sa att det finns ju så många måndagar, så det är slöseri om man skulle tycka illa om alla dem.
Jag håller med dig radiokvinna!!
Jag ska göra vad jag kan för att uppskatta det lilla i vardagen.

Idag t.ex så var det någon (t.ex Smultron enligt hennes syster), som hade klampat in i halva hallen med geggiga dojjer. Inget ovanligt kanske, men jag skurade faktiskt igår och DET är ovanligt!! GRRR!!
Men nej! Nu måste jag se det positiva. Hon får självklart torka upp det själv när hon kommer hem, så det gör mig ju inget.

Tvätten var hängd när jag kom hem. Mycket positivt!

Smultron ringde innan jag ens gått från jobbet för att säga att hon kommer sent till middagen. Verkligen positivt!

Jag har ju också uträttat en hel dags arbete, och kan nu koppla av med en god bok (efter mat, disk, tjat om skurning och annat skojsigt som brukar dyka upp). Det är väl positivt!

Jag var så smart så jag satt på en maskin tvätt imorse som Smultron hängde för hon började kl ett!! (Ja, det låter sjukt, men är en helt normal tid att börja på i dagens gymnasieskolor).
Alltså behöver jag inte tvätta mer idag. Positivt!

Jag kan nästan bara slöa och äta glass och läsa och titta på tv och kanske fika med min goda vän och granne.

Jag gjorde också slömat idag. Det gjorde mig riktigt glad och nöjd. Så roligt och lekande lätt att röra ihop!! Jag köpte lasagnette, väldigt fiffigt om man bara är tre personer.
Sätt på ugnen, stek lite köttfärs, blanda i en påse med nåt mjöligt plus lite mjölk och vatten, koka litegrann, häll det över okokt pasta i en form. Och så skjuts in i ugnen!!!
Be sen en snäll liten dotter att duka och så kan du sätta dig och blogga ett tag.

Nu piper maten, så lätt var det fixat!!

Idag är jag så glad och positiv!!

/Blommalomma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback