Paradis önskas!

paradisstrand
(Blommas egen tjusiga bild av en strand)

Jag försöker klura ut något bra semesterställe att åka till med mina teenisar i sommar. Smultron är ju rätt stor,så snart hänger hon inte med längre. Hon tänker ta egen semester också i sommar. Det får hon väl, bara hon kan skrapa ihop lite pengar.

Vårt semesterparadis ska se ut så här ungefär, det tycker vi alla tre:

Varmt och skönt förstås
Bra bad, fina bad, vit sand
Gärna lite shopping
Lugnt och fridfullt, inget party och superhålligång, men gärna restauranger med god mat.
Nåt kul att göra/se på/utflykter.

Sen är det ju så att det får inte kosta skjortan heller. Jag tänker plocka ut mina små besparingar för att kunna göra en resa med mina älsklingstjejer, men lite begränsat är det ändå.

Själv är jag rätt sugen på Thailand. Vet någon hur man åker dit billigt och bor billigt och bra? Är det bra väder i hela Thailand i t.ex juni? Jag har hört väldigt delade åsikter om Thailand på sommaren så jag vill gärna ha fler synpunkter och tips på andra resmål också.

/Sommar-Blomma mitt i vintern


Kommentarer
Postat av: Marcus

Ja, semester är underbart. Och att resa. Det är bland det bästa jag vet. Jag har rest en hel del innan jag träffade Camilla och jag och hon har hittills hunnit med två utlandsresor, Kreta och Egypten.
Nu när våra två yngsta barn är 2 år respektive 8 månader gamla så blir det inte så många resor. jag Lääääääängtar tills de blir lite större så vi kan åka utomlands igen.
Visst, säger en del, klart du kan åka utomlands ändå. Nej, säger jag. Det blir ingen semester. Men vi håller på oss och sparar pengar istället. Förhoppningen är att kanske kunna åka iväg om ett år, nästa vinter alltså.. Vore underbart.

jag har själv varit i Malaysia två gånger. Första gången när jag var 15 (gissa om mor var orolig när jag åkte iväg och skulle byta flyg ensam i bland annat Moskva.. *skratt)
har tyvärr aldrig varit i Thailand. men det ska vara kanon!!
Skickar med en länk där ni kan se var det är bra att åka månad för månad.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=498017

Postat av: Marcus

*skratt* Nja... Camilla är nog inte såå värst intresserad av handboll.. inte av bollsporter överhuvudtaget.. men hon brukar följa med ändå och titta när jag tävlar i badminton och tennis och när jag spelar squash.
Jag försöker att ha en aktiv fritid - även nu när vi har barn... kan nästan ha för MÅNGA järn i elden.... :-)

2006-01-04 @ 15:28:32
URL: http://noterius.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback