Nytt år - samma liv?

Det var en bra nyårsafton. Väldigt trevligt och Smultron och Hallon verkar också nöjda. De kom hem ordentligt. Det är jag nöjd med! Nästa år lämnar jag över ansvaret till deras far.

God middag lyckades vi också få till. Smultron åt med kompisar, men Hallon var med och dukade fint och vi andra hjälptes åt med middagen som blev jättegod! Lite extra, utöver det vanliga, som jag tycker det ska vara på nyår.
Raketer saknade vi inte heller. De sköt överallt runtomkring.

Idag en lugn dag. Lite seg.
Lång promenad i snön, rätt jobbigt. Blev helt svettig, så det nya året började med motion kan man ju säga :) Bra!
Sen mest slötittande på tv och läsning. (Självklart också diskning mm, men det räknar jag inte, det gör man ju jämt)

På det nya året tänker jag försöka få in mer fest i vardagen! T.ex nya maträtter, ta sig tid med varandra, piffa upp mig själv, mitt hem, skratta mer. Ta inte så allvarligt på tråkigheter, men uppskatta det positiga desto mer! Det finns säkert massor av sätt.
Kom gärna med förslag!

/Blomma


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tänk vilken lyx att kunna köpa fräscha buketter var och varannan dag! Att det alltid stod fräscha blommor på bordet varje dag *ler*.Det skulle jag vilja ha i mitt liv, nu till våren

Postat av: Blomma

Jättelyxigt! Det ska jag göra när nyårsbuketten vissnat! Blommor gillar jag!

/Blomma

2006-01-04 @ 22:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback