November i januari

Novemberkaktus

Min novemberkaktus blommar för fullt!
Annars brukar alltid folk säga att det är så konstigt att de vet att det är november, och att de ska blomma just då. Men inte den här blomman inte. Den bryr sig inte om månader. Den blommar när de vill.
I november blommade den faktiskt också med några få blommor, men NU! Nu blommar den i sin fulla prakt med många många blommor!
Det kan ju också vara så att den har dödsångest! Det är faktiskt sant! Blommor som lever i naturen, och inte får vatten, eller annat de behöver, på länge, de tar sina allra sista krafter och blommar så mycket de orkar, med de allra finaste blommorna. Det är för att växten ska överleva och föra generna vidare. Locka dit lite humlor och så några frön.
Men jag tror nog att min stackars blomma har fått vatten ändå. Fast kanske inte så mycket näring... och så står den precis vid ett öppet fönster, och det har ju varit en del minusgrader...

Annars är blommorna i mitt hem inte mycket att ha just nu.
Nya ska införskaffas snarast!

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Tonårsmorsa

Hej! Det är ju ändå kul med en "förrvirrad" blomma! Lite sen av sig, men så otroligt vacker när han/hon till slut bestämde sig för att "komma ut"! Tack för fint inlägg i min gästbok och kul att du gillar min blogg, välkommen tillbaka precis när du har lust! Kram & Önskar dig en trevlig kommande vecka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback