Konstiga saker som händer

Ingen har slabbat ner på hallgolvet!!
Näe, faktist inte!
Fast det är geggigt ändå!
Och jag skurade igår kväll!
Men ingen har gjort det!
Ingen som bor här hemma hos oss iallafall.
Det var där redan när Smultron skulle gå.
Och när Hallon kom hem var det redan där.
Och när jag kom hem var det verkligen geggigt där!
Var kommer det ifrån?
Och vem ska torka upp det när ingen har gjort det?
Det är stora frågor vi grubblar på här hemma!
Svårlösta är dom frågorna!
Jag sliter mitt hår!!!
Ska jag själv torka upp det?
NEJ; jag gjorde det ju igår!!
Nu får det räcka med skurning!
Jag strejkar!
Jag tänker aldrig städa mer!
Det blir ju lika smutsigt igen! Har ingen annan märkt det?

Nu ska jag läsa en bok istället!

Städstrejkande
/Blomma







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback