Jag vill ha och ha och ha!!!!!!

Pengar pengar pengar!!!!
Det är viktigt för min äldsta tjej Smultron.
Hon vill fortfarande städa hemma och få pengar för det.
Hon tycker jag är snål som inte betalar hennes utlandsresa som hon ska göra i sommar med sina vänner!! Tydligen betalar flera andra föräldrar! Är det det som är att curla?? Varför skulle de ungdomarna bry sig särskilt mycket om att försöka hitta något sommarjobb?
Om man VÄLDIGT gärna vill göra något, t.ex en resa, men inte har råd. DÅ är man beredd att anstränga sig rätt mycket för att få något jobb. Inte bara fråga runt bland några få bekanta och hoppas på napp. Inte vara kräsen på att hitta något roligt jobb i en butik där man får rabatt på kläder =).
Nej, då ser de nog till att fixa ett jobb i nån korvkiosk eller städning eller vad som helst.

Men min Smultron tycker att jag är snål!!!
Hon tycker inte jag gör något för henne.
Hon tycker jag bara gnäller.
Hon tycker nog att jag är rätt så onödig har jag förstått.
Varför ska man bry sig att ta ut sina fondpengar avsedda för pensionen, för att kunna åka på en utlandsresa med henne och hennes syster då?
Varför bry sig?
Varför inte bara säga: Men flytta då unge!!! Stick och klara dig!!!

Nej, det är inte så lätt att göra det. Vad mina barn än gör så älskar jag dem alltid villkorslöst!
Men barnen gör ju inte riktigt det. Jo, de älskar mig förstås, men orkar inte anstränga sig, behöver inte anstränga sig, utan bara förutsätta att föräldrar gör allt för sina barn.

Tänker på när de blir ännu lite äldre. Vuxna barn kan väl inte bo hemma hos föräldrarna? Jag kan inte se hur det skulle fungera.
Gymnasiet måste de gå klart tycker jag, men sen då? Hur fungerar det egentligen med en högskolestuderande som bor hemma? En helt vuxen person under samma tak som sina ännu vuxnare föräldrar? Jag kan inte tänka mig att jag skulle klarat det när jag var i den åldern och mina föräldrar ville också att jag skulle bli självständig. Men man klarar förstås mer än man tror, vi får väl se...


Kära älskade barn!!!!

Jag vill bara att ni ska bli självständiga och inte slappa och lita på att mamma fixar allt.

Jag kommer stötta er så mycket jag kan!


Nu kom min älskade Smultron in och ville att jag skulle titta på BB med henne. Söt och gullig och kramig och den mest underbara snart 18-åring som finns (om ni skulle tro något annat efter min ovanstående avreagering!)

Det är så det är, upp i himlen och ner i avgrunden och så upp i himlen igen och ner i lite gyttja, och upp en liten bit och ner ner ner  och längre ner och så upp i himlen igen.
Så är det att ha tonåringar!
Små barn kommer man aldrig så lågt med, utan varierar mest mellan högt och lite lägre.

Mina teenisar får mig att skratta och gråta mer än någon annan!

/Blomma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback