Häxdekokt

Har sovit djuuupt inatt!
Kände mig faktiskt inte särskilt pigg igår, lite frusen, trött så jag oundvikligt somnade på tåget på väg hem. Frusen på jobbet också. Liiiten aningens uns av ont i halsen. Ville inte känna efter så noga och då kändes det inte.
Jag lyckades gå och lägga mig riktigt tidigt iallafall.
Bra gjort tycker jag, för nu är jag rätt utsövd. (Blir man det nånsin helt och hållet?)

För säkerhets skull har jag gjort te på örter. Jag gör det ibland. Häller kokt vatten över ett gäng med örter (som jag har i kryddburksform)
T.ex idag har jag anis, fänkål och ingefära. Gjorde samma sak igår med med lite salvia också, fast det är inte gott!! Och åt en mycket C-vitaminrik apelsin får jag hoppas!
Jag tror att det kanske kan hjälpa min annalkande förkylning eller vad det nu är på G i min kropp.

Tänk om jag levde för några hundra år sen (eller hur länge var det?hinner inte kolla upp det just nu).
DÅ kanske jag hade blivit ansedd som en häxa!!!
Väldigt väldigt sjuuukt var det på häxtiden.
De som kunde mycket om örter och växter och kunde använda det i läkemedelssyfte, de skulle man ta död på!!
Men det finns ju konstiga saker man inte förstår nu heller.
T.ex hur kan man tycka olika om personer med olika hudfärg? Så korkat!!

Nu ska jag dricka min häxbrygd och se till att inte bli sjuk!

Sjuk? Inte jag inte!

/Blomma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback