Grönt är skönt!

Jag vill ha fullt med blommor hemma.
De gamla har vissnat eller nåt. Vet inte var de blev av.
Jag har tänkt köpa nya sen nyår, och ikväll visade Plantagen en sån inspirerande reklam på TV.
Vilket sammanträffande!
Måste nog ut och shoppa blommor imorrn.

Var ju hos Särbo igår och Smultron sov hos en kompis, för de skulle ha idrottsdag med skidor idag och åka tillsammans imorse.
Alltså, när jag kom hem idag efter jobbet, och efter lite middag med Särbo på stan, så hade Smultron kommit hem och lassat av skidorna. Men köket då!! Det hade hon inte hunnit stöka runt i.
Ändå!!! så var det otroligt kletigt och odiskat.
Håller på att läsa om den kvinnliga detektivbyrån, och har kanske lärt mig ett och annat - Min slutsats är att det är HALLON!!! som varit hemma och stekt ägg eller nåt och vispat omkring sig som den värsta kocken!
Skillnaden mellan henne och en riktig kock är att hon inte har någon diskare som tar hand om resterna.
Nä! Men hon pep iväg till sin far snabbt som attan, innan hon hann ta undan röran.
Hon är hos honom den här veckan egentligen.
En liten blixtvisit hit bara.
Inte utan spår....

spårhunden på jakt efter grönt
/Blomma



Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har köpt frön för jag längtar ut i växthuset så jag blir galen snart=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback