God morgon eller?

En tjej är uppe och springer vad det verkar, min äldsta som ville sova hos mamma inatt. Hade visst drömt nåt läskigt igår natt. Synd bara att hon skulle behöva komma på det kl 2 inatt!! Ja, ja, ibland är de inte så stora. Kom till mamma bara om det känns tryggare. Ganska mysigt faktiskt, det händer ju inte så ofta som förut, när man ofta vaknade med en Smultronunge bredvid sig.

Nu kommer hon och vill ha frukost. Jag måste gömma mig i bloggandet, vill förstås inte att hon ska hitta min blogg och bli totalt galen för vad jag lägger ut. Men jag är ju hemlig, så det gör inget. Tycker jag...
Ingen vet vilka vi är.
Vi är hemlisfamiljen!
Då kan jag skriva mer, utan att det blir pinsamt för tjejerna.

Hallon och hennes trötta kompis ligger som zombisar fortfarande, men vi låter mycket med radio och skrammel i köket, så de vaknar nog snart.
De kom hem i tid från tjejmiddan, och verkade nyktra och luktade inte alkohol, så jag är nöjd! Duktig tjej! Fortsätt så! Annars kan du glömma att du ska få hela barnbidraget att röra dig med.
Små krav jag ställer:
Hålla tider
Höra av sig om hon blir sen ändå
Sköta skolan
(Hjälpa till i hemmet, men det ÄR ändå inte riktigt lika viktigt för framtiden, även om det är bra. Vissa krav blir inte lika livsviktiga längre)
DÅ! kan du vara redo för barnbidraget, inte förr.
Så det är bara skolan kvar då. Det går ändå bättre och bättre, men VARFÖR???? jag undrar bara VARFÖR??? går man inte på gympan för att man inte känner för det! När det nu är det ämnet som man lätt kan få MVG i bara man går dit och gör bra ifrån sig? En gympatjej är hon ju, min Hallon!
Ja, man kan inte förstå allt.
Jag kommer ju ihåg själv att det var en jobbig tid, högstadieåldern. Jag trivdes mycket bättre i gymnasiet, hoppas hon också gör det. Jag tror vi är rätt lika ändå, så kanske det blir så. Jag hoppas!

Nu ska jag ut i snöyran och pulsa! Ska fråga min gamla barndomsvän eller min goda vän och granne. De gillar promenader i snö! Fast barndomsvännen kanske åker skidor istället.

På med långkallingar och varma sköna kläder och så ut!

/Blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback