Vad hände sen?

Jag är så trött på att vara betjänt och husmor och städerska och kock och nanny  och jag vet inte allt vad jag mer och mer smygande har blivit!
För några år sen, när tjejerna var sådär upp till 12 år så var det inte alltför svårt att få dem att hjälpa till hemma. De tyckte nog om att känna sig behövda och duktiga.
Vad hände sen??
En fråga stor nog för forskare att fundera på tycker jag!
Jag har inget bra knep heller för att få dem att göra vad jag vill.
Tyvärr så missade jag TV-programmet om hur man uppfostrar sin man med hunddressyr! Låter konstigt, men varför inte? Jag hade tänkt praktisera det på ett par tjejer i tonåren. Skulle det kunna gå tro?
De slåss ju som hundar, skäller som hundar, städar (?) som hundar dvs inte alls, så lite hunddressyr kanske biter (!) på dem!!

Imorse skrev jag varsin trevlig liten lapp åt teenisarna, med några uppgifter att göra innan de ens tänker tanken att sätta på dator eller tv eller roa sig på nåt annat sätt.
Ska bli spännande att se när jag kommer hem, hur de har gjort... (eller inte)
När de var små skrev jag ofta lappar med saker att göra, så kunde de pricka av och sen gå och leka. Det funkade rätt bra på den tiden...
Men nu är det ju en annan tid: Tiden för självcentrering! Så varför lägga sin dyrbara tid på städning och annat onödigt? Det har de ju sätt på tv, att sin tid ska man lägga på att ta hand om sig själv, köpa krämer "because I´m worth it" (min hatreklam! herregud jag är väl värd mer än nån sketen kräm!), göra sig snygg och välmående helt enkelt.
Men JAG då?
Räknas inte en mammas tid alls?
Ska den bara läggas på tråååååkiga saker?
Ett enkelt tonårsaktigt svar: javisst, har man valt att bli mamma så får man skylla sig själv!
Eller...?
Jag måste hitta på några "andra bullar" att ta till!!
Men fråga är: vilka andra bullar?
Har funderat på att göra datorerna obrukbara!
Det skulle slå! på ett eller annat sätt...

Apropå inlägget igår, så har vi faktiskt två datorer, men de små änglarna bråkar om nya fina superdatorn. Ingen vill ha gamla Bettan längre... hon är för långsam och trög stackarn.
Fast i nödfall duger hon!

Ikväll kommer jag med andra bullar till de små tårtsmulorna!!!

/Blommalomma

Kommentarer
Postat av: Mia

Antingen vänjer du dig eller så gör du revolt!
Tala med dem vilken sorts morsa de vill ha, en alltid sur och tjatig eller en alltid glad kompis.
De försöker vara så vuxna ibland, nu är rätta tillfället att visa det. Ni är 3 vuxna personer som delar boende. Ok, gör det då! Städschema, eget ansvar eller hur ni vill ha det. Dax för familjemöte. Och du...lycka till=)
(från mej med tre grabbar du vet)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback